.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
خانه نواب صفوی به آتش كشيده شد

مديركل ميراث‌فرهنگي، صنايع‌دستي و گردشگري اصفهان گفت: خانه تاريخي نواب صفوي در اصفهان كه تاكنون چندين بار مورد تعرض و تخريب از سوي برخي افراد سودجو قرار گرفته بود، به آتش كشيده شد.

ه گزارش فارس اسفنديار حيدري‌پور افزود: خانه نواب كه قدمتي در حدود 400 سال دارد چند شب پيش به دست تعدادي از تخريب‌گران به آتش كشيده شد و بخش‌هايي از آن نابود شد.

وي تصريح كرد: اين خانه تاريخي در شمال شهر اصفهان و بافت تاريخي محله دردشت واقع شده و بيش از شش سال از ثبت ملي آن مي‌گذرد.

مديركل ميراث‌فرهنگي اصفهان با بيان اينكه خانه تاريخي نواب بارها مورد تعرض سودجويان قرار گرفته است، گفت: اين خانه تاريخي پس از رها شدن از طرف صاحب خانه، از گزند حوادث در امان نمانده و در سال گذشته نيز بخشي از اين خانه مورد تعرض و تخريب قرار گرفت.

حيدري‌پور بيان داشت: تاريخ تخريب قبلي به 13 مهرماه سال 89 مربوط مي‌شود كه هوت تخريب كنندگان نامعلوم گزارش شد.

اين مقام مسئول علت اين گونه اتفاقات را را متروك ماندن خانه و تجمع اراذل و اوباش اعلام كرد و اظهار داشت: تنگي مسير ساباط اين خانه تاريخي كه تردد وسايل نقليه و عابران پياده را دشوار كرده نيز دليل ديگر اين تعرضات است.

وي تأكيد كرد: اين تخريب‌ها در سال جاري با نابودي ديوار كاهگلي خانه كه در جبهه غربي كوچه قرار داشت ادامه يافت ضمن اينكه و در ورودي اين قسمت نيز از جا كنده شد.

حيدري‌پور در ادامه افزود: با تلاش مأموران اداره كل ميراث‌فرهنگي اصفهان اين قسمت از بنا مرمت و بازسازي شد اما متأسفانه دخالت برخي از افراد غرض ورز موجب نابودي ديوار تازه‌ساز و آجري اين خانه تاريخي شد.

مديركل ميراث‌فرهنگي اصفهان با تأكيد بر اينكه پس از اين اتفاق چند شب پيش افرادي ناشناس وارد ساختمان شده و خانه را به آتش كشيدند كه با حضور به موقع مأموران آتش‌نشاني اين حريق خاموش شد، خاطرنشان كرد: ادامه اين روند موجب مي‌شود تا در آينده‌اي نه چندان دور يكي ديگر از خانه‌هاي تاريخي به طور كامل ويران شود.جهان/234


استفاده از اين خبر فقط با ذكر نام شمال نيوز مجاز مي باشد .
ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.085 seconds.